2021. május 14. péntek

Irtassanak ki a magyarok! – Így hangzott a IV. (Gyermek) Lajos hadiparancsa a pozsonyi csata előtt! (Frissítve! A film megnézhető!)

Must read

Végre, végre, végre! Háromszor is csak ezt mondhatjuk a Magyarságkutató Intézet által, kormányzati támogatással készült animációs film kapcsán, amely a magyar történelem egyik legnagyobb súlyú csatáját, a 907-ben lezajlott pozsonyi csatát mutatja be. Végre film készült erről a hatalmas magyar győzelmemről, végre szó esik ennek valódi jelentőségéről és végre hiteles őstörténeti- és származáselméleti környezetbe lett elhelyezve nemcsak a csata, de maga a honfoglalás is. Többszörös kalapemelés az alkotóknak!

Nagy várakozással ültem le a tévé elé tegnap este. A pozsonyi csata ugyanis megítélésem szerint a magyar történelem egyik legnagyobb jelentőségű eseménye. Olyannyira, hogy a 907-ben aratott győzelemnek köszönhető egyáltalán az is, hogy ma lehet magyar történelemről beszélni, hogy itt, Európa közepén immáron több, mint 1100 éve él egy történelemformáló, nagyszerű nép, amelyhez mindannyian tartozunk. Ez okozta a várakozást és a felfokozott érdeklődést, kíváncsiságot, mert érdekelt, hogy miként nyúltak a témához a film alkotói.

Nagyszerű produktum jött létre! Tartalmilag és küllemre egyaránt remek film készült. Örömteli volt, hogy nem csak a csatáról volt szó, hanem az egész történéssorozatot elhelyezte történelmi környezetében. A film első része kiváló, szemléletes és hiteles bemutatása a magyarság, mint sztyeppei, íjfeszítő nép hétköznapjainak, életmódjának. Megtudhatjuk belőle, hogy egykoron a keleti pusztákon a nagycsaládok, nemzetségek egymástól el nem választva éltek. Lakhelyük a szállítható, természetes anyagokból készült, fűthető és jól szellőztethető jurták voltak. A sokszor primitívnek és vadnak leírt őseink rendkívüli gazdagságú motívumkinccsel rendelkeztek, amelyek akár a bőr-, akár a fém szerszámokon és használati tárgyakon, valamint az íjakon, nyílvesszőkön és tegezeken is megtalálhatók voltak.

Szívmelengető volt hallani, hogy mindvégig a Turul Nemzetségről esik szó, és végre nem “halászó, vadászó, gyűjtögető finnugor népnek” vagyunk titulálva, hanem kétséget kizáróan sztyeppei, íjfeszítő népnek, Attila hun nagyfejedelem egyenes ági leszármazottainak. Mindez felcsillantja annak reményét, hogy gyermekeink már népünk valós őstörténetével ismerkedhetnek majd meg, s nem holmi, zavaros származáselméletekkel.

Mivel a mai világban már szinte minden a látványon, a külcsínen is múlik, örömmel nyugtázhattuk, hogy az alkotás képi megjelenítésében sincs hiba, a karakterek kidolgozottak, a lovaknak még az izmai is kidudorodnak vágtatás közben, és a szél szépen lengeti az árvalányhajat. Engedtessék meg azonban, hogy kijelentsük: az igazi értéke a filmnek mégiscsak a tartalom, a hiteles és olykor tabudöntögető történelmi magyarázó szöveg, amely végigkíséri a cselekményt.

A film betétdalát Tóth Gabi és FankaDeli énekli. Forrás: YouTube

Számos kulcsfontosságú tény is elhangzik a filmben. Egyrészt a honfoglalást többször is visszatérésnek nevezi, amely pontos megfogalmazás, ha figyelembe vesszük Attila és a hunok V. századi történelmét, és azt, hogy az egyetemes történelem egyik legnagyobb alakjának, Attila nagyfejedelemnek a mai Magyarország területén volt a szállásterülete. Másrészt következetesen felemlíti a szkíta-hun-avar-magyar folytonosságot, lerakva egy új, és végre valóságos, hiteles származáselmélet alapjait. És szintén kiemelendő, hogy a 907 és 955 között lezajlott magyar hadjáratok – amelyeket lekicsinylő módon csak “kalandozásokként” emleget a honi történetírók egy jelentős része – valójában biztonságunk megerősítését szolgálták, miközben potenciális ellenfeleink feltérképezésére és hadisarc-szerzésre is kiváló lehetőséget jelentettek.

Ám minden információ közül a legfontosabb talán az, amivel a film is kezdődik: IV. (Gyermek) Lajos keleti frank király hadiparancsa ugyanis úgy hangzott, hogy “Irtassanak ki a magyarok!” A történelmet ismerők tudhatják, hogy Nagy Sándortól kezdve, Attilán át, egészen Napóleonig, számos nagy hódító volt a világtörténelemben. Amíg azonban Nagy Sándor a hellén kultúra elterjesztéséért is vívta a maga csatáit, mert hite szerint ennek terjedése felemelte volna a meghódított népeket is, addig IV. (Gyermek) Lajos aljas módon a kiirtásunkra tört.

Nincs a világon még egy nép, amelyet nem legyőzni, nem elűzni, vagy behódoltatni akartak, hanem kiirtani. Ez is mutatja különlegességünket, miként az is, hogy ez a gyalázatos terv a rettenetes túlerő ellenére sem sikerült Lajos seregének!

Nem sikerült, mert bár a csata az első roham után a frankok győzelmét ígérte, az Attila Turul Nemzetségének színe-javát felvonultató, jól felszerelt, kiváló harci erejű seregünk Árpád fejedelem élete árán ugyan, de megvédte népét. A magyar sereg vert helyzetből is döntő győzelmet aratott. A honfoglalás beteljesedett, a Kárpát-medence magyar uralom alá került, és Trianon óta megcsonkítva ugyan, de most is abban a hazában élünk, amelyet Árpád és serege egykor visszahódított, majd utána meg is őrzött.

https://www.youtube.com/watch?v=TMclIv7BkBA

Forrás: mediaklikk.hu

Bármilyen elcsépelt, és kilúgozott jelző is az egy-egy kritika esetében, hogy “hiánypótló”, a pozsonyi csatáról készült és tegnap este a közmédiában (M5) bemutatott animációs filmre mégis ezt a jelzőt kell alkalmaznunk! A pozsonyi csata jelentősége ugyanis csak az elmúlt években kezd a helyére kerülni. Saját történelemóráimra visszatekintve, nincs emlékem arról, hogy akár az általános-, akár a középiskolában szó esett volna róla. S mind a mai napig rengeteg a lekicsinylő leírás, a hősök deheroizálása, a kilúgozott, lényegrejtő történetmesélés erről az eseményről. Nem véletlenül.

A magyarok kiirtását parancsba adó IV. (Gyermek) Lajos keleti frank király szellemi örökösei ma is köztünk élnek. De szerencsére mi is itt vagyunk. Megfogyva bár és megcsonkított hazában, de ellenlábasaink legnagyobb bánatára, mégiscsak itt vagyunk!

Hála és köszönet ezért a pozsonyi csata hőseinek!

Vezető kép: A pozsonyi csata egy 1850-ben készült grafikán. Forrás: Wikipedia

- Advertisement -

More articles

140 COMMENTS

  1. Es aztan nem voltunk a 900- as evekben elmaradottak. PL. A NYUGATON TORZSI HÁBORÚK voltak- valamint – egyházi – vallási vonatkozasban: Akkor volt – ott- az un. PORNOKRACIA. Az akkori egyházi vezetok perverz , vilagias, bűnözők voltak- ” nemesi” családok játékszerei.

  2. Az un. Koppany- ügyet is helyre kell tenni. Nem pogány volt- pogányság a nyugaton volt. ( perverz viszonyok voltak pl. A latin kereszténység kozpontjaban- ” pornokracia”). Istvan egységes Karpat- medencét akart- europai centrumot. Szerencsétlen Koppany ezert volt beáldozva.Istvan Olyan Kozep- europaban gondolkodott, ami a nyugati pólusnál erosebb.

  3. Szerintem brutálisan jól sikerült! Köszönet érte az MKI-nek, illetve én külön hálás vagyok Makoldi Miklós Zsombornak, amiért bátran fölhasználta a néprokonságunkra utaló fogalmakat és motívumokat.

    Követtem és követem eztán is az intézmény munkásságát!
    Így tovább!

  4. …ki hitte volna, hogy ez a bizonyos “lajoska hadiparancsa” még folytatódik sokszor, más, és más formában…?…akár jelenleg is…!…csak mindig “átcímkézik” és rajta más pecsét virít …kívül, belül, vannak kivitelezői, szorgalmazói, arra vágyó vállalkozói, egyedek, csoportok, szervezetek…hej, lajoska ha ezt tudta volna, hogy mily maradandó hadparancsot adtak a kezére, hatalmába, melyet kioszthatott…?…biztos bepisilt volna boldogságában…

  5. Leopard!
    Igen, István politikai egységben képzelte el a Kárpát-medencét, ahogy az az Avar Kaganátus alatt is volt, Koppány meg nem. Ezért István jövőképébe ő nem fért bele.

  6. …ja, már csak a Magyarok Ősi Vallását kellene “visszacsempészni” HOZNI…lassan annak is itt az ideje…és még időben…!…ugyanis azt is sikerült kiűzni, és a mai napig titkolni, gyalázni, üldözni…

    …tudni kéne, hogy van ennek a “természethitnek” alapja, létjoga, van értelme, s ami fontos jelentősége…persze, nem könnyű az eset…de ha ennyi minden sikerült, és maradtak a Magyarok, bár kevesebben, de ennek okán, és azért kellene vissza venni azt amit – sok minden mással egyetemben – elvettek illetéktelenek…

  7. Mi népmeseink a jótett helyében jót várj , ellentétben a nyugatiak népmeséikben a mások ill. a másik teljes átverése a negatív tettekkel más és mások elleni bármi áron-t állítják példaként már a gyermekek elé népmeséikben.

  8. A film szerint Thietmar érsek a déli sereggel visszaverte az első rohamunkat, holott a salzburgi annalesben vagy a bajor évkönyvekben erről szó sincs! Tehát még jófejek is voltak az alkotók, hisz engedtek a kiirtóinknak egy részsikert.

  9. …… Ez kiteljesedik a gátlástalan kizsákmányoló gyarmatosító máig is politikájukban ,tapasztalható ez a balos liberális zöld kommunista egyyütt a szélsőjobbos nyugatiak eu-s alaptalan hazug gátlástalanok alaptalan vádaskodásaikban , sajnos vannak ilyenjeik itthon is mint Gyurcsányék akik mára eggyé összeálltak.

  10. Hosszú munka vár ránk, amíg visszafordíthatjuk a nemzeti emlékezet erózióját. Elsőként a fiatal történelem tanárok oktatását kell megújítani, de ehhez új tanterv kell és megfelelő számú, elkötelezett egyetemi oktató. Vannak-e ilyenek? Hiszen az elmúlt sok-sok évtizedben zajló kontrszelekció miatt csak olyanok érvényesülhettek a történész pályán, akik álmukból felébresztve is oda vissza fújták, és ma is boldogan fújják a Finnugor őshaza és a Kalandozások (stb, stb) című hazug rágalmakat. (Mit ránk kentek a századok…) Le tudjuk mosni a gyalázatot? Reménykedjünk, mert múlt nélkül jövőnk sem lesz.

  11. Az akkori fejlettnyugaton zsákruhában járt a köznép, az állatokkal együtt laktak. A magyaroknál ezalatt kifinomult kézművesség volt, mai értelemben vett ruhát hordtak (testre szabott felsőruha, stb.). Magasan az akkori fejlettnyugat felett álltunk. Nem véletlen, hogy valamennyi támadásukat (volt egy pár) visszavertük.

  12. Ez aztán úgy megtetszett a Habsburgoknak, hogy 400 évig megkísérelték végrehajtani.

  13. Minden szer, gagyit (amiből a műsorok 90%-ban állnak), vissza lehet nézni, de ezt a filmet nem.
    A “nemzeti köztévén”.

  14. Gáspár Anette:
    Ezen a Szentesi cikken magam is meglepődtem kissé.

  15. Ebből kellene csinálni egy komoly kosztümös filmet, igazi jobbos szinészekkel.

  16. Örülök a filmnek, még ha animációs is, de ha ez lenne AZ óhajtott nemzeti filmeposz, amit évtizedek óta kérünk a szavazatunkért cserébe, tehetnek egy szívességet…

  17. Ahogy a cikk író megemlítette én sem emlékszem, h történelem órán akár csak említve lett volna a pozsonyi csata. Azt viszont tudom h az amerikai katonai akadémián ez a csata nagyon régóta tananyag.

  18. El kell mondanom, hogy a Pozsonyi Csatáról Cey-Bert Róbert 2013-ban egy oldalas nagyon alapos könyvet jelentetett meg a Püski kiadónál. Sajnos a filmben nem láttam, hogy a nevét megemlítették volna. Ennél nagyobb baj azonban, hogy a magyarok hadicseleiből alig említenek vagy mutatnak valamit, feltehetően anyagi okok miatt, pedig azok voltak zseniálisak. Egy térképrajzolóra pedig igazán futhatta volna… Kár. Ez így kevés!

  19. Én azért kicsit rossz szájízzel hagytam félbe ezt az animációs filmet. Megint ott tartunk, hogy valamit el szeretne mondani az alkotó, de nem sikerült úgy, hogy az érdekes legyen. Mai világban animációs filmeket nem így kell készíteni. Kérjenek meg egy japán szakértőt, aki megcsinálja nekik, ad rendes programot, nem kell a 3d animáció, mert a kisvuk is milyen lett… Egy 12-szer 20-szor 25 perces animációs sorozatban jobban mutatna. Csak ahhoz olyanokra van szükség, akik értenek is hozzá. Dramaturgia szempontjából is nagyon gyenge a film. Miért kell mindig narrálni közben? Na, szubjektíven ennyit kb. Jó ötlet volt, de nem olyan, amilyenre igazán szükség lenne, és nem tudom szeretni, de megnézni sem.

    Karakterek kellenek, hősök, mellékszereplők, valami történetet írni mellé. Sengoku Basara lenne egy jó kiindulópont.

  20. Nem tudtam este megnézni. Nagyon mérges vagyok! Azt meg ki kérem magamnak, hogy nem lehet visszanézni! Egy nap 3x kéne vetíteni!!

  21. Olvastam Cey-Bert Róbert Gyula könyvét! Tragikusan rossznak találtam szakmailag és irodalmilag is. Azt mondták az EKE BTK-n, hogy ne szidalmazzam, írjam meg jobban. Én azonban a korlátaimmal – Cey-Berttel ellentétben – tisztában voltam.
    Viszont ez az animáció igenis jó! Végre!

  22. Magyar vagyok-nak!
    Sajnos teljesen igazad van. A film nagyon gyenge animáció és érthetetlenül kevés benne már közismert zseniális magyar virtus.

  23. “Nincs a világon még egy nép, amelyet nem legyőzni, nem elűzni, vagy behódoltatni akartak, hanem kiirtani. Ez is mutatja különlegességünket, miként az is, hogy ez a gyalázatos terv a rettenetes túlerő ellenére sem sikerült Lajos seregének!”

    Ezzel nem értek egyet. Pontosabban annak örülök, hogy a magyarság túlélte a nyugat-európai és keleti gyilkosokat, igazi túlélő a magyar, legyünk rá büszkék!…de ne csináljunk magunkból ún. kiválasztott népet, mert nem vagyunk azok!
    A magyar nem kiválasztott nép, mert nem közülünk, köztünk született a Megváltó. Egy kiválasztott nép van és ezt fogadjuk el. A magyarság fontos, állandó feladatokat kapott a Teremtőtől: megvédelmezni Európát az iszlámtól, védeni a kereszténységet, sok híres feltalálónk van, tehetségesek vagyunk, gyönyörű az ország… de nem vagyunk kiválasztott nép! Ne is akarjuk kiválasztott nép/nemzet lenni, mert elnézve az egyetlen kiválasztott nép történelmét, borzalmas sok szenvedésen mentek át. Nem felsőbbrendűséggel, de tengernyi pozitív dologgal jár a kiválasztottság, viszont rettenetesen sok szenvedéssel és fájdalommal is együtt jár ez a “cím”. Higgyük el, őket többször, többen akarták kiirtani, mint minket. És nem, nem jogos az irántuk érzett gyűlölet sem!

    A a Teremtőtől, a Megváltótól kapott különleges feladatainkra, pozitívumainkra és a túlélésre koncentráljunk, ne akarjunk kiválasztott nép lenni, mert hülyét csinálunk magunkból!

  24. Én még nem láttam, majd egyszer megnézem.
    Másra nem jó.
    Jövővel kell foglalkozni, a múltat meg hagyjuk meg a történészeknek.

  25. A Szentesi írása véleményem szerint jó. Mondj igazat és betörik a fejed mottó alatt születhetett.
    Az igazságot írta csak. Loxart sem tudunk a pozsonyi csatáról, csak amit a nyugati évkönyvekből ki lehet bogarászni. A magyarok semmit nem írtak le akkoriban.

  26. Abban igaza van Szentesinek, hogy inkább a jól dokumentált korszakok felé köllene érdeklődéssel fordulnunk, de ha nem tudjuk az előzményeket, azt sem fogjuk érteni.
    Minden ott kezdődik, hogy minket kiakarnak irtani! S ezzel ugyebár a jelenkor is egyszeriben világossá válik!

  27. SZENTESINEK most is igaza van, azért akarják betörni a fejét. A film pedig sajnos tényleg gyenge animáció, kevés ISMERT ténnyel!

  28. Nem akarja a fejét senki se betörni. Ő azoknak szolgál szellemi táplálékul, akik semminek nem tudnak örülni. Mi ezzel a baj?

  29. Nem volt akkoriban -un. fejlett nyugat-sőt fejlett egyházi élet sem volt-ott-a 900-as években-Pornokrácia volt-perverz viszonyok-és anarchia-ergo mi nem-csatlakoztunk-hanem egységes Kárpát-medencét teremtettünk.-Ami a csatát illeti:a Kárpát-medence Európa egyik leggazdagabb területe-arany, ezüst, só, termőföld, víz vagyon-ezt csak erős-jól szervezett nép vehette birtokba-nem holmi finnugor horda.Az arany, az ezüst, a só, a víz és a termőföld megszerzése motiválta a nyugati rablóbandát-minden más mese-nem képviseltek magasabb kúltúrszintet-akkor sem-most pedig egyszerűen szánalmas kretének-a baloldalnak nevezett zsoldosaikkal együtt-2022-ben ki kell ezeket ütni.

  30. A magyar sereg felszerelése involválja, hogy itt magas szintű , tagolt társadalom létezett-és nem pár éve-ezt a hadsereget fel kellett szerelni, és a katonákat élelmiszerrel ellátni, etc, etc-ergo ez több évszázados előtörténet nélkül lehetetlen lett volna.-Az a tagolt társadalom nem volt-törzsi szintű-vagyis -államnak tekinthető.Fejlett hírszerzésünk volt-kiterjedt nyugati ismeretek-ezek nélkül azt sem tudtuk volna, hogy veszély fenyeget-sokkal fejlettebb hírszerzés volt akkor, mint napjainkban-minden lépésükről tudtunk-és volt jól táplált katonaságunk-akik hittek a magyar mentalitás értékében-egyébként nem harcoltak volna.

  31. Igen igen, akkor őseink nemcsak az életükért küzdöttek, hanem a jövő generáció jövőjéért is!
    Valószínű a tényeket elusitani szándékozók ősei, biztos, hogy nem magyarok voltak!!!
    Tamási Áron költőnk,jól versében megfogalmazta.

  32. Hogy is tanította ezt Landeszmann György rabbi?
    “Ha felsorolnánk azoknak a zsidóknak az értékeit a magyar kultúrában, amit ha kivonnánk Magyarországról, akkor nem maradna más, csak a bőgatya és a fütyülős barack.”
    Ezzól a szemlélettől (amit nyugaton még ma is terjesztenek, de a szemlélet idehaza is fel fel bukkan), most “bűnös módon” nagyon eltértek az alkotók

  33. MIT JELENTETT A KÁRPÁT-MEDENCE? 1. ARANY. 2. EZÜST. 3. SÓ. 4.VÍZ. 5. TERMŐFÖLD.-EZT AKARTÁK ELVENNI A NYUGATIAK. NEM TUDTÁK, MERT A MAGYAR ÉVSZÁZADOK ÓTA FEJLETT NÉP VOLT.-HA NEM LETT VOLNA FEJLETT, SZERVEZETT-AKKOR A TERMÉSZETI KINCSEKET A NYUGAT ELRABOLJA.

  34. Most is ez itt a nagy kérdés.
    Radikálisabb,korán megkezdett választási kampány kell a FIDESZTŐL
    2021-ben.
    Kevés az,hogy “tesszük a dolgunkat s az emberek ezt értékelik”.
    Sajnos a választási rendszer egyfordulóssá tételével magunk alatt vágjuk a fát.
    Figyelembe kell venni a pandémiát is. Mert sajnos az sem nekünk dolgozik.
    Úgy,hogy NAGY A FELADAT.

  35. A Kásler-féle hun “kutatóintézet” minden tudományos és szakmai konszenzust felrúgó népnevelő propagandafilmje, majd az erre született még szánalmasabb PS propagandacikke. Tanúja lehetünk annak, hogyan születik meg állami támogatással a magyarok dáko-román elmélete. ( és hogyan járatódik le a jobboldal 🙁 )
    Gratula!!!

  36. Nocsak, hogy ki vannak akadva a sárkányfűárusok. Ez is mutatja, hogy jó irányba haladunk.

  37. Valószínű, hogy valóban az “elüldözés” jelentésű szó volt a filmben “kiirtásnak” fordított eredeti helyen.
    Abba viszont belegondolt már a nagy filológus bíráló csapat, hogy mit jelentett volna az “elűzés” a magyarság számára? (Egyébként honnan is akartak elűzni? A Dunántúlról? Vagy az egész Kárpát-medencéből?)
    Ne kerteljünk: ez akkor a “klasszikus” sztyeppei nomádsors lett volna: “pogibosa, aki obre” – “eltűnt, mint az avarok”.

  38. Úgy tűnik nagyon jó a film, mert már itt is vannak a károgó varjak gyűlölködni a magyarság valós történelme ellen, ami a magyarul beszélő nem magyaroknak maga a gyötrelem látni, meghallgatni!
    Pedig hát bármennyire is savanyú a szőlő, a bajor emlékezet pontosan ezt írta le 907-ben! El lehet hazudni a múltat, csak túl sok a nyom, ezért rohadt nehéz!
    Landeszmann György Rabbi ittmaradt hívei csak visítozzanak, mint a fába szorult féreg! Férgeknek nem is áll jól más!

  39. Canadian Deplorable, épp az a bajuk egyes, látszólag magyarul szóló homunculusoknak, amit írsz: “Vereség esetén a magyarok is követték volna a hunokat, avarokat és ma már nem lenne Magyarország.” Hogy van Magyarország.

  40. Persze, hogy nem! Kommunistáknak nincs nemzetisége! A fogalmát is tagadják! Vagyis az nem lehet sólyom, aki szerint nincs is olyan, hogy madár.

  41. Gáspár Anettnek! Talán csak a Szegedi Egyetemen végzett. Ott tán még ma is a finnugristák adják meg az alapokat a történelem tudós palántáknak. A filmet kritizálókat valószínű, hogy a velem egykorúak tanították, akik jól megtanulták az ötvenes, és az utána következő években tanítottakat. Bár Trefort ?Ákos? úgy száz évvel korábban adta ki a parancsot, hogy nekünk politikailag mit kell a történelmünkről tanítani. Még Arany János is írt egy versikét Akadémiai papírszeletek címmel: 1 Budenzhez /Igazi vasfejű székely a Bálint,/ Nem arra megy, amerre Hunfalvy Pál int./ s lejjebb: /Szegény Bálint Gábor/ Boldogtalan góbé/ Amennyit te szenvedsz/ Mi ahhoz a Jóbé!/ Bálint Gábor is keletre figyelt őstörténelmünket vizsgálva. Meg is taposták rendesen!

  42. Szabó László
    Ők a szivárvány zászlóra és az az LMBTQ nemiségükre büszkék, meg arra, hogy nemzettelenek és lesajnálnak bennünket, hogy mi ilyesmire nem szeretnénk büszkék lenni! Lelkük rajta.

  43. Nagyszerű, hogy készült ez a film.
    Kár, hogy nem Cey-Bert Róbert Gyula volt a szakértője. Kár, hogy nem olvasták a film szerzői Padányi Viktor Dentu Magyaria könyvét. Kár, hogy nem olvasták a film szerzői és szakértői Bendefy László: A magyarság kaukázusi őshazája könyvét. (Sámán nem volt a magyar társadalomban. Putrilakásokat a fingugrok találták ki.) Amúgy nagyszerű volt.

  44. RS!
    Szerintem meg rettentően irigyek! Egyébként Dr. Botond Gyula pszichiáter, a tárgy jeles kutatója szerint is. És – mi tagadás – a helyükben én is az lennék!

  45. Korábbi olvasmányaim szerint is van tévedés a filmben. Azokban az állt, hogy az akkori nyugati lovasok ugyanis nem ismerték a kengyelt.

  46. Imádom a történelmet, nem csak a Magyart, mindent ami valamilyen tudományosan alátámasztható adatokkal dolgozik. Fennmaradt néprajzi, régészeti, szerencsésen megmaradt egykorú feljegyzéseknek, nyelvészeti és topográfiai tényeknek, elfogadható ismereteknek alkalmazásával operál. A pozsonyi csata fentiek alapján tény, azt magyarkodásnak beállítani értelmetlen. Az elfoglalt Kárpát medencét ekkor foglalták el visszavonhatatlanul. Azóta persze részben lecserélődött a népességünk, sok-sok népet és egyént befogadtunk, így maradtunk meg mi MAGYAROK. Igen lehetett volna komolyabb képi megvalósulás, magasabb animációs színvonal. Lehet vitatkozni azzal, hogy jó a narráció, vagy egyáltalán nem kellett vo,na, stb. Ez a film már van, ettől pedig már csak jobbat kell készíteni.

  47. Tisztelt P.S.!
    Cey-Bert Róbert Gyula gasztronómus volt! Fahéjas narancsos hurkát étetett a könyvében szegény eleinkkel!!! A párbeszédei pedig olyanok, mintha visszahallgatnánk egy kisegítőiskolában feledett diktafont! Na, az a béna!
    Egyébként meg kik a táltosok? Egész véletlenül nem a sámánok magyar megfelelője?

  48. Esvány
    A tudomány mai állása szerint már ismerték! El se tudom képzelni a nehézlivasságot kengyel nélkül. Lepotyogtak volna a lóról!

    “I. e. 200 táján (esetleg már 500 körül) Indiában jelennek meg olyan kötélhurkok, amelyekbe a mezítlábas lovas a nagylábujját illesztheti bele a lóra szállás megkönnyítésére. Nyilvánvaló módon ez csak ott terjedhetett el, ahol mezítláb lehetett lovagolni. Ezután Ázsia északibb, hidegebb vidékein terjedt el, és alakja módosult. Ekkor már nemcsak egy lábujj fért bele, hanem a lovas teljes lábfeje, lábbelije.

    Európában először a szkíták, majd a hunok használták. A 8. században egész Európában elterjedt. A honfoglalás kori magyarok hátrafelé íjazó taktikájához nélkülözhetetlen kellék volt.”

    Tehát a tudomány szerint a 8. században elterjedt, így 907-ben (X. század) ismerniük kellett!

  49. Szabó László
    Naná, hogy irigyek, ha nekok csak az LMBTQ büszkeség mardt! Ehhez nem fér kétség!

  50. A magyarokat lényegében a Karpat- Medencei természeti eroforrasoktol akartak megfosztani. Lényegeben olyan szerencsétlenek lettek volna- vereség eseten mint kesobb az indiánok. De ha ez egyeseknek nem kiirtas, akkor menjenek rezervátumba. Aztan megtudjak . A masik: a lényeget tudjuk a csatáról. Nagy volt. Es megnyertük. Szegény Szentesi.

  51. A nehezebb agyuaknak: egy népet kiirtani- nem azt jelenti hogy mindenkit kiirtanak- hanem mint közösséget semmisítenek meg. Ezt a Szentesi nem tudja? A ” Gipsz Jakabok” tulelhetik- de az akkor mar nem nép.

  52. SZILVÁSI ANDRÁS!
    Te végre tárgyilagosan írsz a filmről!
    Aki dicséri: az nem magyarkodás és aki megmondja a hibáit: az nem ellenség.
    Javaslatod kitűnő: lehet jobbat is csinálni.
    — Reméljük jön még egy javított kiadás.

  53. @ Gáspár Anette

    Ha meg akarod érteni Szentesi “jobboldaliságát”, van ennél sokkal érdekesebb is.

    Például: “Trianon elmúlt, engedjük el”
    https://888.hu/piszkostizenketto/trianon-elmult-engedjuk-el-4146114/

    (Érdekesség: a kommentekből kiderül, hogy az eredeti oldalt – az eredeti kommentekkel együtt – eliminálták. Nyilván nem akarták dokumentálni az olvasói lincshangulatot.)

    És vannak még ennél csúnyább anyagok is.

  54. Ha én ma elégetem egy nép összes írott emlékét, akkor akár már 1 nap múlva is letagadhatom, az azokban szereplő történéseket? Ha valamit leírtak ezer évvel ezelőtt, az biztosan igaz volt? Ezért fontos a népemlékezet is, amit szájról szájra adnak át. Ezt arra értem, hogy például a törökök az összes könyvtárunkat felégették 500 évvel ezelőtt. Micsoda kincsek veszhettek el, és ez arra is magyarázatot ad, hogy bizonyos dolgokról miért van kevés, vagy egyáltalán nincs írott emlékünk.

  55. “Leopard”-nak: Egy népet kiirtani az mindig az egész népet jelenti. Nem az a nehéz agyú aki ezt így érti, hanem az aki mindent, mint ezt is igyekszik félre magyarázni. Igenis, a történelem folyamán már irtottak ki teljes egészében népeket.
    Viszont én nem láttam ezt a filmet, de szeretném megnézni. Hol lehet még megnézni? A magyar történelem mindig is érdekelt.

  56. Patriot!
    Szentesinek (akit amúgy nagyon kedvelek), lehet ez a véleménye, más történész kutatóknak más, vagy árnyaltabb), de miért arrogáns, miért minősít, és miért ellentmondást nem tűrő?!

    Kíváncsi vagyok, mit mond az egyik legnevesebb középkortörnészünk, Dr. Szabados György, a László Gyula Intézet igazgatója!

  57. Hát, a grafikája elég ratyi.
    Kb. 10 évvel ezelőtti videojátékok szintje.
    Mindjárt az elején “bemutatkozik” a “minőség”.
    A vadász íján a nyílvessző szépen áthatol a vadász kezén, :))) úgy tartja az íjat derék honfitársunk, hogy a nyílvessző a kézfején át van szúrva.
    Vagy tényleg így hordozták a nyilat ? Lövés előtt a nyílvesszőt átszúrták a kézfejükön, így biztosítva a biztos célra tartást. :)))

    Szóval nekem egy kicsit olyan ratyi volt. A múltunk felelevenítése, azért egy kicsit többet érdemelt volna.
    A másik amit én fontosnak tartok, hogy nem kéne az oláhokat követni abban, hogy kitalált történelmet kreáljunk magunknak.
    Van a valós történelmünkben is elég dicsőséges momentum, beleértve persze a film tárgyát is.

  58. Joris 12 22
    ILLEY,SZENTESI ÉS JORIS : SZUPEREK VAGYTOK! KÖSZÖNJÜK, HOGY ILYEN OKOS HOZZÁSZÓLÁSOK IS MEGJELENHETNEK. (de meddig..?)

  59. Komolyan nem értem az acsarkodókat, a filmet becsmérlőket.
    Hány perces a film? Hány napig tartott a csata?
    Mennyi férhetett abból a filmbe?

    Ok-okozatot vázol néhány mondatban közérthetően, meg egy vázat a csatáról, ami a tényeket követi.
    Férhetett bele több? (Vagy én másik filmet néztem?)

    Tessenek csinálni jobbat, vagy 8 órásat, ha a tényeket követi nekem tetszeni fog, de addig örüljünk már annak ami végre van!

  60. Engem, jobboldaliként a véleményem miatt az index posztjairól is rendre kivágnak.
    Innen is a véleményemért tesznek ki ? Akkor valószínűleg nem itt van a helyem.
    Pedig csak annyit írtam, hogy a film grafikája ratyi. Meg hogy ragaszkodnunk kéne a tudományosan alátámasztható történelmi tényekhez. Ugyanis van tudományosan alátámaszthatóan is mire büszkének lennünk.

  61. Vízöntő
    Persze, hogy nem tetszik a Sorosista, Genderista, nemzetfelszámolásért küzdő hazátlanoknak, hogy a magyarok már megint nem veszik tudomásul, hogy a cél nem változott 907 óta, vagyis a magyarságot egy az egyben szeretnék felszámoni, a multját elhazudni és jelentéktelennek feltüntetni! Ezt a célt már megint nem segíti egy ilyen film, pedig Landeszmann György rabbi már 1993-ban megmondta, hogy:
    “Ha felsorolnánk azoknak a zsidóknak az értékeit a magyar kultúrában, amit ha kivonnánk Magyarországról, akkor nem maradna más, csak a bőgatya és a fütyülős barack.”
    Ők azt szeretnék, ha a jövő nemzedékei addig is mig megszületnek és nem lecserélik őket, mint nyugaton, ebben a szemléletben nőnének fel!
    Pedigház lehet, hogy fordítva van. Ha a magyarok értékeit kivonjuk a magyar kulturúból, csak a kipa és a hanuka gyertya marad!

  62. Ez egyetlen csata! Egyetlen csata, ami Magyarországért történt, amiben Magyarok ezrei adták vérüket! NEm fogjuk hagyni, hogy egy marék bolsevik b?zi eltiporja ezt az országot! De a cigányoknak se hagyjuk, hogy kinőjenek a kisebbségi mivoltukból!

  63. Az itt fanyalgóknak bizonyára jobbantettszett volna az elme-
    szelt Szász-féle film alovári cigányokkal nameg a héber pat-
    tantyúsokkal….

  64. Mondjuk filmfesztiválokon ez a fim már a haladó nyugaton nem állja meg a helyét, mert az egész filmben nincs egyetlem BLM aktivista, vagy arfo-magyar, de még egy LMBTQ zászló se! Ez így nem felel meg az elvárásoknak!
    Ennél fogva szerinten nyugaton sehol nem fogják bemutatni, de nem csak emiatt!

  65. Joris kedves! A zsidóság nem kiválasztott nép, hanem választott nép! Isten azért választotta, hogy megmutassa az emberiségnek, hogy még egy ilyen bűntől terhelt népen is megkönyörül és nem veszejti el. Különben a maiak kazárok. Slomo Sand: Hogyan alkották meg a zsidó népet. Mindezek mellett azt hiszem, egyről beszélünk, írunk.

  66. Joris-nak
    Lényegében egyet lehet Önnel érteni. Két ponton én nem:
    1. mohamedánok nem bálványimádók (szigorúan véve díszítőelemként csak növényi és geometrikus motívumokat szabad használniuk, legalábbis mecsetben, araboknál máshol sem, a perzsák és törökök kéziratokban miniatúrákban ábrázoltak embert) sőt éppen a keresztényeket tartják annak (amikor a törökök az elfoglalt országrészeken katolikus templomokat átalakították mecsetté első dolguk volt kiszórni, összetörni a templomok szobrait, vagy a reformátusok is bálványimádóknak nevezték a katolikusokat és ugyanúgy kidobálták a szobrokat és lemeszelték a képeket.)
    2. az igazság, legalábbis a megismerhető igazság igenis függ a ‘tudomány állásától’. A történelem részleteiben néha ellenkezőjére válthat, vagy jelentősen módosulhat egy-egy történelmi személy vagy esemény értékelése,az újonnan felfedezett, felismert tények – legyen az régészeti lelet, vagy addig ismeretlen forrás – fényében.

  67. A nyugati centrum tudta: ha itt(Kozep- Europa) letre jon egy nem fragmentált politikai egyseg- akkor a nyugati centrum nem europa centruma. Es tudtak , hogy ez a terület potenciálisan gazdag.( arany , ezüst , sokeszlet, etc) Es nem tudtak elvenni. Ha valaki ezt nem erti, az reménytelen. Azzal barmit el lehet hitetni. Pl.azt is hogy a magyar őshaza olyan helyen volt, ami NEM VÉDHETŐ. Es hogy ide- a gazdagsagba- nem jottunk- hanem bekergettek.

  68. Amugy: ha minket ide – bekergettek- akkor releváns kerdes, hogy a besenyok degeneraltak voltak? Miert nem ok szereztek meg a Karpat- medence kincseit? Vagy miert nem a nyugat? MIT KELL EZEN DOKUMENTALNI? EZT A KINCSET- ARANY – EZUST, ETC – MI SZEREZTÜK MEG.Mit akar meg DOKUMENTÁLNI A JO SZENTESI?

  69. Semmi rejtély nincs itt. 1. ADOTT EGY TERMÉSZETI KINCSEKBEN GAZDAG TERÜLET. 2. Nem a Kelet es nem a Nyugat szerezte mwg- hanem MI. 3. EBBOL JOTT LETRE A KÖZÉPKOR EGY LEGGAZDAGABB KIRÁLYSÁGA. 4. A csata errol döntött. 5. Ergo pl.Augsburg: szinte jelentéktelen vereség. Nem érintette a szuverenitást. 6. A nyugat züllött volt.7. Egyházi kontextusban is. ( Pornokracia- ez a neve a korszaknak).

  70. Megnézve a filmet, ismeret terjesztő animációs film kategóriában egész jó! Gratulálok hozzá! Bizonyára rengeteg munka van benne. A narrátor kíváló, a zene jó, jó az egész film hangulata.
    A grafika , a 3D animáció borzalom. Baltafejű egyen arcú karakterek plastic hatású ruhákban. Kétezres évek elején még szenzáció volt egy ilyen 3D motor (Unreal Tournament- é ha jól tudom ) 2020 ban kissé már megmosolyogtató.
    Kezdésnek remek , reméljük lesz jobb is!

  71. Patriot!

    Mint mondám, az a baj, hogy ítél, indulatos és agresszív.
    Érthetetlen.
    Dr. Szabados György középkortörténész véleményére nagyon kíváncsi lennék.
    Jó lenne, ha megszólaltatnák.

  72. “Joris”

    Kivételes embernek látom magát, a Jelenésekről tett kijelentései miatt! Mi ketten tudjuk miről van szó. Azt is tudjuk mi, ezt csak a kevesek látják! A többiek átugorják ezt, vagy azt mondják, a Jelenések nehéz könyv és terelni kezdenek. Boldog vagyok!

  73. gyozo2018

    2020-12-22 at 22:23

    A filmel kapcsolatban semilyen agresszió, vagy indulat nincs bennem. Nem ítélek , elmondtam a véleményem.
    Fentebb a Szentesi úr kapcsán szintén nem ítéltem . Elolvasván a cikkét, egyetértettem azzal amit ott írt.

  74. Istenem, miért vered a magyarokat ezzel a történelmietlen, 20 évvel ezelőtt is kínos technikai megoldásokat tartalmazó förmedvénnyel?
    Baszki, még a Kingdom Come is hitelesebb, pedig az csak egy videójáték 🙁

  75. És csesszétek már meg, senki nem akart kiírtani minket! Az eredeti latin szöveg így hangzik: “„ibi decretum omnium sententia Ugros Boiariae regno eliminandos esse”. A kormány által pénzelt “filmektől” ments meg minket, jó Uram…

  76. Tisztelt engem megszólítók. Majdnem éjfél, mire soraikat olvasom. Ha holnap ellátogatnak ide, néhány szóban visszatérek a témára. Kólöszönöm türelmüket. Tisztelettel.

  77. @Sarrukin: A teljes szöveg: 16. századi (!!!) Johannes Aventinusnál: „Litavicus, rex Germaniae atque Boiorum, ex omni Boiaria peracto delectu Anassoburgium, novam Boiorum coloniam, se confert. adsunt episcopi, monachorum antistites, proceres Boiorum, quinto decimo calendas Iulii, anno christianae salutis noningentesimo super septimum. ibi decretum omnium sententia Ugros Boiariae regno eliminandos esse.” (Sämmtliche Werke, Zweiter Band, Erste Hälfte, Annales ducum Boiariae, Buch I-III, 657 oldal.). A kérdéses rész kb. azt jelenti, h. elhatározták, hogy ki kell űzni a magyarokat a bajor királyságból. Szó nincs az összes magyar, de még a bajor földet elfoglalt magyarok kiirtásáról sem.

    @Joris: annyira hülye vagy, hogy nem vagy méltó, hogy ízekre szedjelek. ELŐBB azt kéne bizonyítani, hogy bármilyen isten van, aztán, hogy mit csinált… Az, hogy “válámi ván, dé áz ném az igázi”, meg pár írásban emlegetnek “természetfölötti” lényeket, semmit nem bizonyít.
    Valami aláveres barom idézte a marxizmus tanárát, aki szerint csak azt lehet tagadni, ami van. NEM! Most talán nem mennék bele a dialektikus- és a formális logika közti különbség taglalásába…

    @Vízöntő (Akvárius?): “Taníccsák a vesztpointon” – Urban legend. A West Point Katonai Akadémián valóban szerepel a pozsonyi csata a konzultációs (!!!) témák között, ahogy sok más magyar vonatkozású hadtörténeti esemény is. A pozsonyi csatára a középkori könnyűlovassági harcmodor (!!!) kapcsán hivatkoznak, de nem része a törzsanyagnak(!!!), a kötelezően használt tankönyvekben nem fordul elő az akadémián, következésképp az ütközetről nem is tehetnek kötelező vizsgát az amerikai kadétok. Világos?

    @Gáspár, A nett: Nem, Zöldi-Földim nem hülyült meg. TÖRTÉNÉSZ, mint az egyik feleségem (dr.) és az egyik fiam. Jogi karra meg töri-magyar felvételi van, ugye…
    @Esvány: a finnugor NYELVrokonság NYELVTÖRTÉNETI, a pozsonyi csata pedig HADtörténeti dolog… A hadtörténészeket sem Szögedében, sem másutt nem a NYELVtörténészek oktatják. A nyelvtörténettel az a gond, hogy a büdös életben nem lehessen tunni, milllen nyelven povedált az illető hulla, amikor még élt, ad 2.: az az anya- v. “apa”nyelve, a törzs nyelve, a vezénylés nyelve volt-e.
    Az egyenes vonalú szkíta-hun-avar-magyar folytonosság NEM egyenes vonalú leszármazás. A görögök AZ ÖSSZES sztyeppei népet le-szkítázták… Egy dolog az egyenes vonalú leszármazás, kvázi “jog- és genetikai folytonosság”, a másik az etnogenezis… A Hunor-Magor “két-egytestvér”-monda közelebb van az igazsághoz.

    A volgai bolgárok és a magyarok is türk népek. A manysik viszont UGOR nép. Ezeknek egymás mellett volt a szállásterületük. A bolgároknak volt egy görög forrásokban Mouagerisz-nek nevezett királyuk: MOGER – Mogyer – magyar és Megyer.
    Nem tudom, a türk genetikájú bolgárok miért vettek fel egy szláv nyelvet…, de felvették. Három törzsük közül egyik a .skl, a székelyek. AZt sem tudom, ők pedig miért vettek fel egy UGOR nyelvet, a magyart…
    A manysik EXOGÁM közösségekben éltek, elképzelhető, h. a mellettük élő magyarokkal is keveredtek. A legdélebbi nyelvjárásuk az általam többször jelzett TAVDAI, eléggé eltér a többi manysitól, azon sokkal jobban látszik a NYELVrokonságunk, ami nyilván sok-sok ungabungával színesedett. (A manysiban VAN “kettős szám”, tehát másként ragoznak, ha ketten csinálnak valamit. A tavdai nyelvjárásban nincs – ott viszont TÁRShatározó van: -nat/net hangzású. Magánhangzó-harmónia is csak náluk van.)

    Én megértem, ha a mogyeriek irigyek a héberekre, utóbbiak hatezer éves írásbeliségére… Nekünk ilyen nincs, magyar nyelv kb. “csak” 3 000 éve létezik. Nem azon kéne mesterkedni, h. minél tetszetősebb múltat eszkábáljunk magunknak, hanem becsüljük meg azt, amink van, és ne engedjük át harc nélkül senkinek.

    @Clement: sürgősen keressen föl egy agyturkászt, vigye magával Joris kommenttársat is. az Aláver-ben szoktak aggódni a fiatalok miatt. JOGGAL. A tudomány mítoszokkal való felcserélése, a bigott vallásosság stb. stb. igencsak taszítja őket.

  78. Patriit!
    Szentesi arrogáns.
    Ez az, amit nem értek.
    Lehet véleménye Szentesinek, de miért támad, miért agresszív?

  79. Én is elolvastam Szentesi-Zöld László cikkét a filmről és a YT-on megnéztem a filmet is.
    A nemzeti oldalon elkötelezettként a következőket tudom mondani:

    1. Szentesi már 1 héttel előbb látta a teljes filmet. A most sorozatban támadó és pfujoló ballib médiumok cikkirói mindezt csak 1 hetes késéssel tehetik meg. Tehát Szentesi már akkor többet tudott náluk.

    2. Meglepő módon Szentesi higgadtan felsorolja azokat a problémákat, amikbe majd 7 nap múlva az ellenzék bele fog kötni. Ezeket történész szemmel szúrta ki. Ami még meglepőbb: az ellenzék szinte szó szerint ugyanezeket szúrta ki, szintén felkért történészek észrevételei alapján.

    3. Ebből számomra az következik, hogy Szentesi észrevételei jogosak voltak, egyet értek a kritikájával, elkapkodott volt a film bemutatása. Szentesi megmondta milyen tőrökbe fogunk belefutni – ez szépen meg is történt.

    4. Az ellenzék megint diadaltort ül, és hollóként lakomázik. Az elkövetett bakik sorozatából tehénlepényeket csapdosnak az arcunkba.Ezeket végigolvasva, sajnos, azt kell mondanom – történészi szempontból jogosan.
    Senki nem hallgatott és figyelt oda Szentesi Zöld Lászlóra – pedig a legjobbat akarta nekünk, hogy ne legyünk hollók lakomája.

    Saját véleményem:
    – Már 10 évvel ezelőtt is egy “Call of duty” és egy “Fortnite” 3D-s harci videojáték profibb volt mint ennek a filmnek az animációs motorja. Vagyis egy mai fiatalnak ez a lárvaarc és szögletes mozgás már elavult.
    – Nem kellett volna “tudományos ismeretterjesztő” célokat adni a filmnek, mert éppen az itt elkövetett pontatlanságokba kötöttek bele – jogosan.
    – Fikciósan kellett volna feldolgozni és akkor szabad a gazda. Ahogy Tolkien csinálta a Gyűrűk urával, vagy Rowling a Harry Potterrel. Akkor két legyet üthettünk volna egy csapásra: a mitikus feldolgozáshoz joga van a szerzőnek, a történészek pedig egy fikcióba nem köthetnek bele. Bezzeg most rajtunk élik ki a szadista hajlamaikat, nehogy már egy kis örömünk legyen hajdani sikereink miatt.
    Oda kell figyelnünk arra, aki értünk és nem ellenünk beszél.

  80. “Ugros eliminandos esse. Rendeljük, hogy a magyarok kiirtassanak. Lajos, a frankok királya parancsolja így.”
    Az egész film hangulati alapját és a csata értelmezési keretét – „egy teljes nép kirtásának céljával érkező nyugatiakkal álltak szemben a létükért küzdő magyarok” – megteremtő három mondat mindegyike kamu így vagy úgy. Vagyis mind a három minimum félrevezető.

    Az idézett latin mondat eleve nem így hangzik, hanem teljes egészében úgy, hogy „ibi decretum omnium sententia Ugros Boiariae regno eliminandos esse”. Nem véletlenül hagyták ki belőle azt, hogy „Boiariae regno”, vagyis hogy Bajorországból. És az idézet nem is a IX-X. század fordulóján élt Lajos királytól származik valójában, hanem a fél évezreddel később élt bajor humanista, Aventius egyik művéből vett idézet. És a középkori latinban járatos történészek szerint így sem azt jelenti, hogy a király elrendelte volna, hogy a magyarok kiirtassanak, hanem azt, hogy a keleti frank előkelők elhatározták, hogy a magyarokat ki kell űzni, el kell távolítani Bajorország területéről. magyarázólag, azokban az időkben több rablóhadjáratot is vezettek.

  81. Vagyis a német csapatok feltehetőleg nem népirtási céllal érkeztek a tartományaikkal határos Pannóniába – ami a kor nyugati hadseregeinek méretét és az infrastruktúrát tekintve eleve képtelenség lett volna – hanem azért, hogy elvegyék a magyarok kedvét a kalandozásoktól.

    Azzal, hogy a film alkotói az egész sztori egyetlen objektíve megítélhető elemében rezzenéstelen arccal előadtak egy közismert félrefordításra alapozott teóriát, többet tanítottak a populizmus természetéről és arról, hogy emberek miért hajlandók leleplezett álhíreket terjeszteni, mint 333 okoskodó cikk.

  82. @Magyar vagyok
    persze persze hívjunk japán rajzolókat mert a mucsai lábszagú provincián ehhez sem értünk na baszódj meg! Ugye nem zavar, hogy a nagy Disney produkciók jelentős hányadát “itt rajzolták” Kecskeméten, ugye? Az sem különösen zavar, hogy pl az Avatar “világítását” (egy animációs fázis) Új Zélandon magyarok csinálták? És akkor ne beszéljünk arról, hogy a ma használt legvalósághűbb bőrmegjelenítés algoritmusát is egy fiatal BME-s gyerek csináta meg.
    És te arról beszélsz milyen programot kéne használni? A végén pár snittben látszik az a program amivel csinálták pontosan ezzel dolgoznak nyugaton is vagy keleten vagy akiknek éppen a seggét nyalod. Tudod mit öreg a Japánok tanulhatnak tőlünk, mert annyi pénzből 3 másodpercet sem tudnak összehozni nem egy 45 perces dokumentumfilmet.

    És jobb, hogy mi csináltuk meg először mintha a history vagy valamelyik másik csatorna.

  83. Teljesen természetes, hogy a film hatalmasat téved. A Nyugati seregek mintegy 100 ezer fővel nehézpáncélzatban alaposan felfegyverkezve nem a magyarság elűzésére, vagy kiirtására érkeztek a Kárpát medencébe (ez teljesen abszurd feltételezés), hanem határmanti piknikezésre érkeztek, és összebarátkozni szerettek volna a magyarsággal. Ezt a magyarság 907-ben teljesen félreértette (bizonyára nyelvi nehézségek miatt), és csak úgy oktalanul nekiestek a nyugati seregeknek, miközben azok a piknik reggelihez készültek, amelyre a magyarokat is vendégszeretettel várták. Tehát pont fordítva volt, a magyarok akartak gyilkolni, nem a Bajor seregek. Ezt a súlyos félreértést hosszú évekig tartott tisztázni és kimagyarázni. Egyesek még most is magyarázzák! Hihihi

  84. Wááá csak ámulok és bámulok!

    Szentesi meg a többi nyámmogó – aki nem tud megkülönböztetni egy ismeretterjesztő dokumentumfilmet egy történelmi szakmunkától gyak szellemi fogyatékos.

    Ezek azok a filmek, amiből napi 100-as tol ki naponta az a History vagy bármelyik un ‘tematikus’ csatorna amik között olyanok vannak amiből megtudhatjuk ‘ufoképítettékapiramisokat’.

    És tetszik Szentesinek meg a többinek vagy nem ma ezen lógnak a tinik ezt lesi az összes olyan aki nem a tiktokvidok előtt zombul mert gyakorlatilag a média mára egy kalap szar nézhetetlen ócska unalmas szemét.

    Persze azokhoz a filmekhez jár pár ‘beszélő fej’ a megfelelő mennyiségű zsozsóért aki a többszáz oldalas szakmunkából elmond 3 mondatot – mintha hiányoznának ezekből a feltételezés talán lehet esetleg (nem véletlenül ez NEM az a műfaj) – de azért a többi kolléga kushad és vár a sorára amíg ő is a kasszagéphez járulhat…

    Na és ebben meg egy beszőlő fej sem volt mert ez egy animációs film skandallum…

    A filmet egyébként a hülyébbek kedvéért – egy történész írta és rendezte Baltavári, gondolom Szentesi a végére már olyan szinten “idegállapotba került”, hogy az agyát elborító vértől azt nem bírta elolvasni – úgyhogy Szentesi a kollegája szerintem meccselje le vele persze gyanitom abban a vitában csúnyán elkenné Szentesi száját az eddigi munkái alapján – középkorból valószínűleg elkééggé felkészült és elolvasta a rendelkezésre álló irodalmat.

    Mivel szemben Szenteisvel és a haveri körével aki már írt helytörténeti és történelmi szakmunkáklat (beszarok, hogy képes volt ezt leírni) Baltavári meg már csinált ilyen tudományos ismeretterjesztő animációs filmeket nem egyet nem kettőt de sokat.

    Mennyit is csinált Szentesi? Jahh igen egy nagy – nagy kibaszott kövér nullát, az szép, de azért tudja, hogy kell. Persze ismerjük erre az érvet ha nekem is adtak volna hatcsillióforintot én is megcsinálom – hát laófaszt mama, nem csinálna semmit mert nem ért hozzá.

    Ezen az alapon holnap becsukható lenne az összes történelemtudományi tanszék mert nagyjából zéró az amit biztosan tudunk, nem kell ahhoz bölcsészkart végezni, hogy az ember tudja a történészek 80%-ban analógiákkal és feltételezésekkel dolgoznak.
    Mivel nincs egy időgépünk, hogy visszamenjünk és megnézzük hogy történt. Mégis kapnak pénzt az _adófizetőktől_…

  85. Welszibard
    2020-12-23 at 02:05

    .
    Ismétlem, nem a kritikája döbbentett meg, hanem az agresszivitása, arroganciája.

    A balliberálisok meg le vannak szarva.
    Úgy, amúgy…

  86. Egy ötlet: Én Attila táborának nyomait valahol Gyöngyös, Abasár környékén keresném. Abasár egy nagyon jó táborhely lehetett valamikor. Jól védhető, stb.

  87. Hát ez nagyon derék, komoly előrelépés. Már csak pár olyan hazugságot kéne felismerni, mely annyira evidens nekik, hogy egyszerűen továbbra is megeszik.

    A film elején is mondják halkan, hogy a hunok után az “itt maradó” nép. Tessék mondani, a hunok előtti helyi néppel mi volt? Móra Ferenc ásatásai alapján pontosan leírta “Hun sírok, hun meg nem azok” c. kis írásában. 1 hunra jutott 30 közrendű, akik Attila előtt és után is itt voltak. A honfoglalások hullámai ország feletti uralmat szerző Lovas nomád seregek voltak. Lett volna IV. hullám is, csak azt IV. Béla népe nem hagyta, hanem elkergette. Árpád magyarjainak arányát az alapnépességhez mérten amúgy Marjalaki és Krantz is 3%-ra teszi. Az is kb. 1/30 ugye.

    Az a helyzet, hogy a Kárpát-medence 2/3-a vizes élőhely volt, és vagy 90%-a erdő. Ennek köszönhetően közel s távol ez volt az egyetlen hely, mely élhető volt s melyet laktak is a jégkorszak alatt, és ahonnan az ember elterjedt, bőven a Közel-Keletről elterjedő indoeurópaiak előtt. Az egymással rokon szittya (szkíta) utódnépek bölcsője. Azt már halkan mondom, hogy ez a nagyon gazdag föld később is nyilván folytonosan lakott volt, sőt, természeti gazdagságát a helyben élő, természettel együttműködve gazdálkodó népnek köszönhette. Mely életforma egészen az elmúlt évtizedekig fellelhető volt itthon. Nemhogy Andrásfalvy Bertalan, de még Faludy György is írt róla. Vagyis a nép ugyan nem vándorolt el innen, mert miért is tette volna? De az életformája is más volt mint a pusztán vándorlás.

    A magyarságkutatók olyanokon szoktak még arcra esni, hogy Árpád-házi királyok genetikájából következtetnek a köznép eredetére. Holott ha kicsit jobban figyelnek, ők is megtanulhatták volna általános vagy középiskolában, hogy a köznép 1848-ig nem volt a nemzet része. A képes krónika pedig híven mondja el a nemesi nemzet eredetét és országszerzését “annak számos népével”. Akik nem Attila egyenesági genetikai leszármazottai, hanem jogutódjai.

    A következő sztenderd csapda, hogy ha valakivel rokonok vagyunk, akkor biztosan tőle származunk, legalább részben. Namost ehhez elég lenne szétnézni otthon a családban. A nagybátyám rokonom, biztosan van egy sor közös génünk is. De nem tőle származom! Ugyanígy rokonok egymással a szittya utódnépek, akik innen származtak el. A finnugorok is. Ha tetszik, ha nem. Ez nem azon múlik, hogy az Obrusánszky Borbálához hasonló hunoknak mennyire tetszik a halászat és a Kárpát-medence sok évezredes ártéri gazdálkodása. (Melyet a finnugorok, sőt balti népek is folytatnak.) Bűn és fájdalom kidobni a finnugorok gazdag mondavilágát és emlékeit, melyet közös Kárpát-medencei őseinktől örököltek.

    És a bónusz kérdés: kié a nyelv? 2-5% “honfoglalóé”, vagy e föld, a bölcső “számos népéé”? Az a képszerű, ragozó ősnyelv, mely képessé tesz, és nem csak oksági láncok mechanikus fejtegetésére tesz alkalmassá. Mely nyelvről Teller Ede úgy tartotta, hogy nélküle nem lett volna képes elérni eredményeit.

  88. Welszibard!
    Igazad van!!!- Látod, még egy film is így megosztja az országot.
    – Nem tudom azt mondani, hogy a Magyarságot, mert ez a mocskos fröcsögés, tudományoskodó magyarellenesség,mucsaiságot ordítozó baloldaliság stb. a mai Lenin fiúk alapvető jellemzője.
    – Mit lehet azon filozofálni, hogy miért jöttek ide a Bajorok? A ruszkik is “felszabadítani” jöttek ide és ezt is tanították 40 évig.
    – Okos balos történészek: 1000 év alatt hány könyvtárunk pusztult el?
    – A film valóban elkapkodott, kellemetlenül hiányos,külföldön is eladhatatlanul gyermeteg, de megszületett, mint az autisták, és mienk!

  89. Kristóf
    Na akkor ki is védte meg a magyar fölédet a bajor seregektől 907-ben Pozsinynál? A magyar serehek, az avar seregek, Árpád népe, vagy a finnugorok? Vagy nem is történt semmi?
    Szerinted?

  90. Kristóf 2020-12-23 at 09:23: Kedves Uram! Minden szavával egyetértek. Én már régen hirdetem, hogy nem volt itt semmiféle honfoglalás, legfeljebb honmentés volt. Merthogy előtte volt egy népvándorlás – Keletre innen a Kárpátmedencéből. És az innen keletre kirajzott magyaroknak szóltak az itthoniak, hogy haza kéne jönni segíteni, mivel támadja őket a Német Birodalom. És Árpádék jöttek is segíteni. Ezért van az, hogy gyakorlatilag semmilyen konfliktusról nem tudunk Árpádék és az itthoni népesség között, amikor hazajöttek a “honfoglalók”. És a magyarul beszélők voltak óriási többségben a Kárpátmedencében, mert ha nem így lett volna, akkor úgy jártunk volna, mint a bolgártörökök – akik pillanatok alatt olvadtak be a szláv többségbe. Úgyhogy a magyar nyelvet – helyesebben a proto-magyar nyelvet (valójában inkább egy ragozó toldalékoló nyelvet) – beszélők mindig is itt éltek a Kárpátmedencében. És innen volt kirajzás mindenfelé. Így tehát nyelvrokonaink a finnugorok, a törökök, a mongolok, a koreaiak, a japánok és most kapaszkodjon meg mindenki: a szintén ragozó-toldalékoló nyelvet beszélő mayák és a dél-amerikai kecsuák is!!! A ragozás-toldalékolás volt az emberi gondolkodás elemi és eredeti alapja: először megnevezzük a beszéd tárgyát: a cselekvést és azt amire a cselekvés irányul, utána – UTÁNA! – jelöljük, hogy ki cselekszik és hogy a cselekvés tárgyával mi történik.
    Megy ház. Megy-ek ház-am-ba. Megyek a házamba. Olvas könyv. Olvas-ok könyv-em-ből. Olvasok a könyvemből. Ez a ragozó-toldalékoló nyelvek logikája. Tökéletes, tiszta logika.
    A flektáló- hajlító (ún. indo-germén)- nyelvek a feje tetejére állítják az alap-logikát:
    Én megy be én ház. I go into my house. Hirtelen az embereknek fontosabb lett az cselekvés iránya, célja. Előre került, hogy: ‘be’, ‘ki’, ‘le’, ‘föl’ stb.
    Szerintem valamilyen borzalmas sokk érhette az emberiséget, vagy annak egy részét, hogy elkezdtek így beszélni. Lehet, hogy egy özönvíz volt ez a sokk?

  91. Hesslerezredes
    Ezredes elvtárs! A genetikusok szerint az emberiség nem a Kárpát medecéből rajzott ki, hanem valahonnan Afrikából, és minden ember távoli rokona a másik embernek.
    Persze a szétszéledt és elszaporodott emberiséget sok sok traima és behatás érte, így sok sok különbözöség fejlődött ki egymástól elzártan.
    Így Pozsonyban rokonháború folyt, mint amikor Hevesen rátör egy 50 fős család egy 60 fős családra, mert nem tudnak valmiben megegyezni.

  92. @Fixit

    Ha nem baj, nem fogok megbaszódni, és nem fogom ezt kívánni neked sem. De arra válaszolhatsz, ha szeretnéd, hogy ha már ennyire profikkal rendelkezünk, miért nincs egy NORMÁLIS animációs film a magyar történelemről? Mert ezt nem nevezném annak. Lehet, hogy jó szándékkal készült, és ez jó dolog. De sem a történetmesélés, sem az animáció nem üti meg azt a szintet, amiket említettél. Ez az alkotás sajnos nagyon messze van tőlük. Én a japánokat azért említettem, mert ők évente kihoznak kb 100 új animét, vagy valamelyik korábbinak a folytatását. Tudják, hogy kell eladhatót csinálni. Magyarországon az animációs filmgyártás Dargay Attiláékkal kihalt szinte. A Hercegnő és a kobold óta nem is láttam semmi olyat, amire azt tudnám mondani, hogy “NA”. És itt van a probléma. Mert el lehetne mesélni szépen az egész 1100 évet ilyen formában. Lehetne úgy is csinálni, hogy érdekes és látványos legyen, mert az animációnak az élőszereplős filmekkel szemben megvan az az előnye, hogy meg tudod csinálni azt, amit a valóságban nem tudnál, hacsak nem vagy egy óriás stúdió, akinek a világ minden pénze és eszköze rendelkezésre áll, hatalmas számítógépparkkal.

    Ha valaki venné végre a fáradságot, és nem elégedne meg ennyivel, hanem rendesen megcsinálná ezeket, akkor többre mennénk mi magyarok mind. Mert ha valaki csinál valamit az csinálja jól, vagy sehogy. Nem tudok megelégedni egy gagyival, csinálhatják bármilyen programmal, és lehet bármennyi jó animátorunk, ha ők nem dolgoznak az adott projecten. Volt egy Teller Edénk, de ettől még az atomkutatás terén nem mi vagyunk az elsők, volt egy Szentgyörgyi Albertünk, de ettől még nem mi vagyunk a világ vezető gyógyszergyártói, stb, stb., sorolhatnám. De a lényeg akkor is az marad, hogy animációs filmek terén is baromi nagy a lemaradásunk. Aki tud és jó, az nem itthon dolgozik, vagy nem hazai alkotásokon. Ha igen, akkor meg jól megkéri az árát.

    Ha valaki komolyan fel akarja dolgozni a magyar történelmet, annak bizony nagyon kemény munkát kell végeznie, és lehet, hogy az elején felkopna az álla, amíg nincs eredmény. Utána viszont ha sikeres a műve, akkor a befektetés megtérül, és lehet folytatni tovább. Kemény munkával, minőségre törekedve. Ha lenne egy stúdióm, akkor én úgy vezetném, hogy a lehető legjobban törekedjek a tökéletességre. Ha a magyar történelemről van szó, akkor meg főleg. Semmit nem adnék hozzá a történelmi ismeretekhez, és semmit nem vennék el belőle. A rajzolás minőségére is adnék, olyan alkotókkal dolgoznék, akik nem elégednek meg egy elfogadható szinttel, hanem arra törnének, hogy a lehető legjobban lenyomjuk azokat, akik ebben a legprofibbak, és ők nem mások, mint a japánok (legalább is ha történelmi témájú animációról van szó). Ezért is ajánlottam példának a Sengoku Basara-t. De hozhatnék még olyat is, ami kitalált világban játszódik: Akame ga kill. Nekem a minőség az ilyen, és ha magyar történelemről kellene alkotni, akkor a rajzolást is ilyen szinten várnám el.

    Egyszóval, lehet itt dobálózni nevekkel, stúdiókkal, ha ők nem dolgoztak ezen a művön, akkor felesleges. A japánokat meg nem becsülném le. Eléggé profik, és meg is követelik a minőséget magukkal szemben (néhány esetet leszámítva, mert ott is van gagyi, és azokat sem nézem meg). Ennek a műnek az alkotói lelkes amatőrök, és jó, hogy vannak, de nem volna itt az ideje, hogy a profik átvegyék tőlük a stafétát? Vagy ez is úgy marad, mint a dokufilmek? Valaki csinált egyszer egyet, és már dokumentumfilmesként nyilatkozik, pedig annak van már 30 éve, hogy megcsinálta a nagy művét. Aztán ha valami érdekeset akarok látni, akkor felmegyek a Honvédség yt csatornájára, és keresek egy 50 perces remekművet az első meg a második világháborúról. Mert a dokumentumfilmesek is csak ülnek, és élvezik a ragyogást, ami körülveszi őket, csak az a kérdés meddig? A munka nem áll meg ennyinél. Folyamatosan kellene alkotni, nem ülni a babérokon. És nem a nagy lét várni. Mert így megmaradunk ezen a szinten, és örömködünk a gyenge minőségnek. Ha valaki meg kritizálni merészeli, azt lekomcsizzuk, lelibsizzük, sorostalpnyalózzuk, idiótának nevezzük, és megmondjuk neki, hogy mit, mikor és hogyan kapjon be. Erre futja. Alkotni kellene, és nem megalkudni a munka minőségével, érdekességével, stb.

    Ha én indíthatnék egy stúdiót, és kapnék mellé pár ügyes kezű, és ténylegesen alkotni akaró fiatalt, akiknek ezen a téren van tehetsége, csak nincs hol kamatoztatni, akkor készítenénk első körben egy látványos, pörgős, érdekes hangvételű rövid sorozatot Drégely várának ostromáról. Aztán ha az bejött, akkor visszanyúlnék a Honfoglalás előttig, és onnan indítanám, hogy aztán a mai időkben fejezzük be. Évekre lenne munka, és jönnének a sorozatok. Ötlet van, és szerintem nem csak nálam. Csak nincs, aki megcsinálja, pedig nem kell hozzá semmi különösebb, csak akarat. És mondhatnám tovább, meg azt is hogy mivel nem vagyok elégedett még, de Karácsony lesz, és napestig sorolhatnám, és mindenkinek elmenne a kedve még az élettől is, hogy mi minden lehetne sokkal de sokkal jobb, ha hagynák kibontakozni az embereket. Szóval legyen most ennyi elég…. Minden hozzászólónak, és PS dolgozónak áldott, békés karácsonyt kívánok!

  93. Lehet ezt a filmet kritizálni. De nem érdemes. A lényeg, hogy végre van erről a csodálatos győztes csatánkról egy látható-hallható megemlékezés.
    És a lényege: hogy a magyarság kérdés és vita nélkül összefogott. Ez egészen egyszerűen nem volt kérdés, hogy összefog. Nem igaz tehát az a mondás, hogy a magyar nem tud összefogni. Össze tud fogni, ha össze kell fognia.
    Azóta nem megy ez, amióta felvettük a kereszténységet.
    Jézus valahol azt mondja, hogy nem azért jöttem a földre, hogy béke legyen, hanem hogy meghasonlás legyen.
    Hát ez sikerült nálunk a kereszténység felvételével.
    Én még bízom abban, hogy egy napon elvetjük ezt a velejéig beteg és perverz vallást.
    ‘Szeresd ellenségedet…’ tanítja a kereszténység – szeresse a Halál, az ellenséget meg kell semmisíteni, ki kell irtani az írmagját is, hogy soha többet ne tudjon ránk támadni.
    Paradox módon azok a keresztény népek voltak mindig sikeresek, akik a gyakorlatban nem az első elvet, hanem a másodikat követték.
    Mit ajánlok a kereszténység helyett? Őseink tiszteletét – azon őseink tiszteletét, akik harcoltak a magyar hazáért. Ennyi. És ez bőven elég is.
    Isten ne segíts! Nézzed!

  94. Ezredes elvtárs egyetértek!
    A kereszténység teljesen idegen volt Európától és a magyarságtól. Jeruzsálemből hozták idegenek, és addig hisztiztek a kereszténység címén (mint most a genderisták, a nyitott társadalom eszmeiség hívei, meg hasonlók), amíg egy római császár meglátta benne a hatalmi eszközt, és felvette. Ezt követték a keresztény egyház elhajlásai és sok felé szakadása és a Keresztény nemzetek egymásra támadása, hosszú, véres háborúk tucatjai. Meg kellene már a kereszténységet haladni, de nem mindennapi gyalátással, vagy a muszlim hordák Európára eresztésével, és nem is a sorosista tanokkal, vagy a genderizmussal, hanem valami olyannal, ami visszahozza az egészséges életmódot Európába, és nem segíti elő Iszlám kalifátusok létrejöttét.

  95. Aki még nem tudná: ‘csapataink harcban állnak’!!!! Konkrétan: háború van. HÁBORÚ VAN!!! Háború van a józan ész, a normalitás, a tisztesség, a becsület, a család, a férfi, a nő, a gyerek ellen. Háború van a normális ételek – igen: ÉTELEK!!! – ellen. Háború van a széndioxid ellen – amely mindössze 0,038% az egész légkörben, és baromi fontos kaja a növényeknek. Háború van tehát az emberiség, és ezen belül ellenünk, akik nemhogy az első vonalában vagyunk a frontnak, de előretolt hídfőállás vagyunk!!!!!!!!!!!!
    Az árulók – ötödik hadoszlopként – itt vannak közöttünk, úgy hívják őket, hogy: ellenzék, NGO-k, libsevik médiapatkányok, a genderisták a homex-ek (homoszexuálisok).
    Háborúban pedig harcolni kell. És harc közben az ellenséget meg kell semmisíteni!!!………

  96. “Hesslerezredes”

    De hogyan gondolod? A kereszténységnek mélyebbek és ősibbek a gyökerei a konkrét Maygar történelmi alakoknál. Túlmutatnak rajta. Most akkor betiltanád, és kötelezővé tennéd minden történelmi alakról való megemlékezést? Érzed az abszurditását annak amit mondasz? Amikor egy drogozó krisnás szektát se lehet kiűzni, mert “valásszabadság”?! Ráadásul mi van azokkal, akik nem csupán keresztények, hanem hisznek is? Neked van egy nagy meggyőződésed, és akkor más is hajoljon meg előtte? Igazhívőként is? Azt hittem te utálod a kommunistákat, nem? VAgy ebben nem? Vagy most mi van?

  97. Clement!
    Te egy dichotómiában gondolkodsz: vagy ateista baloldal vagy keresztény konzervatív patrióta oldal van, ha jól értem, szerinted. Tercium non datur.
    Én meg azt mondom, hogy ez a dichotómia nem vezet sehova, illetve ahova vezet, az a megsemmisülés – így vagy úgy.
    Én azt gondolom, hogy kétféle nagy elv van, de megoldás többféle.
    Az egyik elv az individuumnak ad elsőbbséget, a másik a közösségnek (communan-nak).
    Az individualista oldalon vannak – nagyobb részt kozmopolita – liberálisok és – nagyobb részt patrióta – konzervatívok, míg a közösségi oldalon – nagyobb részt kozmopolita/internacionalista – kommunisták és/vagy szociáldemokraták és – elenyésző kisebbségben – nemzetiek (ezek ultrái a nácik, nyilasok).
    Én a nemzeti/patrióta közösségi oldalban gondolkodom, természetesen mindenféle nácizmus és fajelmélet nélkül és a beteges kereszténység nélkül és természetesen a gazdaság kommunista/szocialista berendezkedése nélkül, de megtartva az állami tulajdont és elsőbbséget minden közösségi érdekű gazdasági tevékenységben.
    Tehát ez van, én itt állok.

  98. ideg az íjon van, tehát aki ideges az éppen lőni készül vagy legalábbis lőni kész xD

  99. “Hesslerezredes”

    Értem. Hát én igen érzékenyen vagyok képes alkalmazkodni és nagyon jól improvizálok. Magyarán én nem süllyedek senki hajójával. Ráadásul kénytelen vagyok az aktuális helyzethez alkalmazkodni, mert bárki van kormányon, nekem kellenek a pályázatok.

    Ami nem változik az az Igazhit amit képviselek, és ez bennem református. Ez van első helyen. Második helyen pedig szeretem a hazámat, ezt szokták patriótának nevezni. Ugyanakkor én logikus és gyakorlatias berendezkedésű vagyok és leszek. Több értelmét látom kontinensen belül kereskedni és segíteni egymást, mint a tengerentúllal kinlódni. Ugyanakkor erre még rátesz az, ahogy a tengerentúl viselkedik. Nekem ugyanis az emberi értékek, a civilizáció és kultúra is fontos, és azokat ott éppen felrúgják, és üldözik minden fronton.

    Elfogadom, hogy neked más az álláspontod, és hogy az, ami. Semmi sincs ok nélkül, neked eddig így alakultak dolgaid. Viszont nem igazán szeretnélek, ha hatalmat kaphatnál, és betiltanád azt, ami neked nem jó. Tehát én azt díjaznám, ha te is elfogadnád mások helyzetét.

  100. Már többször megnéztem, harman/kardon erősítő,hangfalak, kitettem a nagy tv re a filmet, nagyon jól szól! Ingecsak erősíti a nemzeti büszkeséget.
    Csak az a fránya grafika, az nagyon le rontya az össz hatást. Pl a falusi életképeknél egy fránya magyar gyerek nem volt a karakter készletben? 🙂
    Meg a ruházat, azon kívül hogy gagyi a megjelenítése, plasztik hatású, mindenki úgy néz ki , mintha most jött volna a patyolatból, borbélytól.
    Valahogy nem így képzeltem a korabeli magyarokat.
    Van mit javítani , de jó lesz ez. Reménykedjünk.

  101. Clement, Nagy öröm olvasni arról, hogy más is úgy látja, hogy jelen történelmi korszakunk a vége felé jár. Sztem 20 évnél tovább nem húzza, de bármelyik pillanatban végét vethet Isten az Örök Törvényeit csúfolók regnálásának.
    Valaki kérdezte: konzervatív (“evangéliumi) református vagyok.
    Az egy igaz vallásról, bálványokról röviden: hitem szerint és a Biblia szerint is, mely az egyetlen bizonyítottan isteni szerzőségű könyv: ha van Isten, abból egyetlen létezik (minden tulajdonsága végtelen kell, hogy legyen) Ennek csak JHVH ISTEN felel meg. A mohamedánok istene kizárja Jézus istenfiúságát. Jézus azonban kijelenti: “Én VAGYOK az út az Igazság) és az Élet. Senki sem mehet az ATYÁHOZ, csak én általam”. Ez a mondat oda-vissza igaz. Az iszlám semmit nem tud kezdeni a bűn borzalmas valóságával, akárcsak a többi vallás. Erre egyetlen válasz a Megváltó kereszthalálának, bűntörlő erejének elfogadása. Minden más látszat, pótcselekvés, hazugság. Minden más vallás, istenféle alulról emberi szinten próbál isteni magasságokba jutni, egyedül a Szentháromság Isten az, aki fölülről nyújt megváltást az emberiségnek. Ha a Szentírásban nem jelentette volna ki magát, azt sem tudnánk, hogy Ő létezik.

    Tisztelt Kocajogász,
    Ateizmusa a halál pillanatáig fog kizartani. Ez factum. Én nem lennék ennyire vehemens e kérdésben. Nem gondolkodott még el azon, hogy a személytelen anyagból hogyan állt elő a személyes valóság? hiszen a kidőlt fa is ott marad, ahová kidőlt. Javallanék egy ellenpróbát: az evolúció értelmében a rendetlenből a rendezettség felé halad a világ – azonban a természetben és a társadalomban ez BIZONYÍTHATÓAN nem állja meg a helyét, márcsak a termodinamika II. törvénye és az elfogulatlan megfigyelés szerint sem. Egyébként az emberi nyelvek kialakulását is lehetetlen levezetni az evolúció elméletéből.
    Az istenhit nem követel magának “tudományos” bizonyítékokat, nincs rá szüksége. Hit kell hozzá, hiszen a véges emberi elme amúgy is képtelen felfogni ISTEN valóságát.
    Tisztelt Uram, ajánlom továbbá Kierkegaard az egzisztencializmus atyjának aforizmáját: “ISTENNEL SZEMBEN AZ EMBERNEK NEM LEHET IGAZA”, Ön sem kivétel. Vagy egy találóan a mát jellemzőt: “Tragikus, hogy már rég megbukott, komikus, hogy még mindig fennáll …”

    Komoly érdeklődőknek ajánlok két református igehirdetőt a YouTube-ról: Cseri Kálmán és id.Zimányi József. Mellettük dr. Ruff Tibor, Derek Prince, Leonard Ravenhill, David Wilkerson, Paul Washer a legkiválóbbak. A külföldiek megvannak magyar alámondással. Derek Prince egyik legjobb, könyve a PRÓFÉTAI ÚTMUTATÁS AZ IDŐK VÉGÉN , mellette Francis A. Schaeffer: A NAGY EVANGÉLIUMI KATASZTRÓFA c. könyve, melyekben zavaros korunk világos helyretétele olvasható!

  102. Leírom én is, amiket én vettem észre a képi megjelenítésben. Túl sok feltűnő ismétlődés. Először csak a jobb talpukat húzzák a vonulók, később már mindkettőt. A lovas és gyalogos ütközetek animálásából teljesen hiányzik a lovak felbukása. Megijedésük is. Úgy 10 ből 2 felágaskodhatott volna a tömeget elérve ilyedtségből, 10-ből 7-nek meg fel kellett ovlna buknia. A sebességkülönbség is túl nagy. A lovak felbukása után gyalogosan folytatódott a harc. Ezek a főbbek. A poligonok száma is igen kevés, a textúrák sem elég jók. Élethűsítve nincs. Azért a nagy csata kezdete jól sikerült a távoli szemszögekből, mert annyi lovast filmben nem lehet összehozni, és félelmetes látvány ahogy egy ekkora lovas had közeledik. De hiányoltam viszont ebből a lélektani jelenetből a lovak patáinak morajlását kiemelt basszussal. Mert élőben olyan. A lovak sosem nyerítetek, prüszköltek, pedig mást sem csinálnak egyébként. Nagyjából ennyi. Jó lenne egy teljesen új megvalósítás ugyanezzel a hanggal.

  103. “Joris”

    Köszönöm! Konkrétabban a mérgezett italra és körülötte lévő környezetre gondoltam, melyben csak a kevesek ismerik fel a nyugatot! Nekem is a református a hitem. Csak az elején kaptam segítséget, de Ő már meghalt! Egyedül járom már az én Igazhitem útját, így a csatornákat nem látogatom majd meg, de köszönöm mint jó, segítő szándékot! A többieknek segíthet, nekik ajánlom viszont én is! Örülök, hogy a kevesek, nem is olyan kevesek! 🙂 Ha nem rontom el a dolgaimat, akkor majd talán dolgozunk majd még sokat együtt odafönt. Mert egyébként ott jóval több munka vár majd ránk, úgyhogy munkaundoros emberekkel nem fogunk találkozni ott! 🙂

  104. Az a baj, hogy van az “akadémikus” történet és nyelv tudomány és van az el nem ismert, agyon gyalázott, lenézett, kigúnyolt kritikus történet és nyelvtudomány. Többen itt felmondták az ‘akadémikus’ történet és nyelvtudományt. Az a baj, hogy az viszont ezer sebből vérzik. Kezdve mindjárt a dátumokkal: kiröhögik Heribert Illiget a ‘kitalált középkor (frankok)’ kérdésében, de sehol a mai napig senki még csak pisszenni sem mert annak a matematikáját illetően. Hogy tudniillik Gergely pápa 1582. október 4. után miért 15-ét jelölte meg a következő napnak, betoldva ezzel 10 napot a naptárba, holott, csak 7-et kellett volna????? 1 betoldott nap nagyjából 100 évnek (112, ha jól emlékszem) felelt meg. Vagyis 1582-ben valójában még csak 1282 volt!!!!!
    És ez a hiányzó 300-350 év mindent megmagyaráz:
    – hogy nem volt soha frank birodalom, ilyen Pipin, megy olyan Károly,
    – hogy nem volt megszakítás a ‘hunok’ és a magyarok között, mert nem voltak avarok, és nem volt megszakítás Attila Álmos és Árpád között!!!!!!!!, azaz a honfoglalás (mint fentebb írtam: honmentés) nem 895-ben volt, hanem 590 körül (Attila 450-ben halt meg, tehát utána mindössze 150 év telt el Árpádig)
    – hogy nem volt semmiféle kettős ‘honfoglalás’ amivel szegény László Gyula annyit vesződött, mivel itt mindig is magyar népesség élt!
    És hogy hogyan lehetséges ez?
    Nagyon egyszerű a helyzet.
    Volt egy baromi okos, művelt pápa, II. Szilveszter, aki pontosan tudta, hogy mi a valódi helyzet. De ő akart lenni egy ezredfordulós pápa Krisztus után. És mivel akkor az összes és minden műveltség az egyház kezében volt, amit a pápa irányított, hát azt parancsolt meg, amit akart.
    Akkoriban a hírközlés és távközlés tökéletesen ismeretlen fogalom volt.
    Mentek ilyen-olyan futárok ugyan, már ha egyáltalán célba értek, de a tudás és ismeretáramlás egyházi monopólium volt.
    Ha tehát egy eldugott kora középkori faluban egy nap a pap azzal állt a gyülekezet elé, hogy márpedig ma Krisztus után 1000-et írunk, akkor az volt és befogta mindenki a pofáját. És egyébként baromira nem érdekelte, hogy 1000-ben kell húznia az igát, vagy 700-ban. A nemesség meg szintén nem írt és nem olvasott, de a pap által hirdetett igét zokszó nélkül tudomásul vette.
    Az pedig, hogy állítólag ugor nyelvet beszélünk – többféleképpen lehetséges.
    Mert mi van akkor, ha a hunok elvándorolva a hanti-manysi területek mellett megtalálták ezt a békés kis halászgató qrva szegény népet, és mivel nem volt mit elvenni tőlük, hát inkább befogadták – egy pusztai lovasnomád népnek minden ember fontos a sok harc és viszontagság miatt kiesett emberanyag pótlására – és megtanították őket a lovasnomád életformára és harcmodorra és ahogy az lenni szok’, hát a tanítvány egy idő után lepipálta a tanítót?
    De az is lehet, hogy az ugor népek tőlünk váltak le, csámborogtak/csángáltak el, mint nem oly rég a csángók. Julianus barát 300 évvel a honfoglalás után a mai Baskíriában még találkozott magyarokkal. Azok hogy kerültek oda? Csak nem lemaradtak/ott maradtak, arra felé tekeregtek el??? Dehogynem!
    Szóval az, hogy ki kitől származik/ered baromira nem bizonyított és nem is bizonyítható.
    A legfontosabb tény: Árpád idejében – legyen az akár 595, vagy 895 baromira magyarul beszélő többségnek kellett itt lennie, mert különben az történt volna velünk, mint a bolgár-törökökkel.

  105. “Hesslerezredes”

    Ezzel a véleményeddel azért nem értek egyet, mert akkoriban bár különféle módon beszéltek, de írni és olvasni csak az akkori világnyelven, Latinul tudtak. Na már most ezen a nyelven pedig 700 és 1000 között rengeteg írás és história született, például az első Magyar írás is a 800-as évekből ami valahogyan így hangzik: “fehervaru hadi otu tutu rea”, jelentése pedig: Fehérvári hadiútra, és én korábban mindig azzal viccelődtem, hogy ez egyértelműen az első magyar rallyitiner! Tehát ha igazad lenne, és a tájékoztatás nem lett ovlna megfelelő akkoriban, akkor 700 és 1000 között nem lenne írott história. De van! Vagy amit mondasz, ott 1300-ra tevődnének az 1000 es történések. Mert egyébként mind 700 tól 1000 -ig, és 1000 -től 1300 -ig minden igen gazdagon le van írva! Olyan volt az akkoriban mint ma az Angol. Sokan beszélték, ezek históriákat írtak.

  106. Az a vallás fog elterjedni, amelyik mögött nagyobb hatalom, szervezettség, erő van, ami rákényszeríti az emberekre. Jelenleg a nyugati világban a liberalizmus államvallás agresszív propagandahadjárataival legyőzte a kereszténységet, a keresztény egyház hatalma, szervezettsége, ereje a nullához konvergál.

  107. Rövidre kell zárni a témát, ami a következő:
    Egy liberális író össze-vissza irkál valamit, benne történelmi valótlanságok.
    Amikor ezt felhánytorgatják neki, akkor az a legfőbb ellenérv, hogy “az írói szabadság” alapján egy író azt ír le amit akar, nem kell annak a valóságnak lenni, lehet az fantázia is.
    Ez az eset jogi megfogalmazása is.
    Most miért nem lehet ugyanezt mondani????? egyesek szerint.
    Igen is lehet ugyanezt mondani:
    “Pozsonyi csata” animációs film igenis jó alkotás, szívet melengető, hazafias öntudatot erősítő történelmi mese, és ki tudja akár még valóságos alapja is van egy-két részletének ,vagy akár az egésznek is.

  108. “Akkoriban a hírközlés és távközlés tökéletesen ismeretlen fogalom volt.”
    Hát nem éppen igaz ez a megállapítás :
    Azért mert már a Római Birodalomban nagyon fejlett volt a hírközlés és a távközlés. Az pedig a fényjelekkel való “morze” szerű információ továbbítás volt. Morze az 1800-as években élt, de amit az elektromos jelekre Morse Sámuel átvitt, vagyis a jelek már korábban is megvoltak csak nem áram útján, hanem fény útján továbbították.
    Gergely Pápa idején is akár fénysebességgel is terjedt az információ “szép időben”. de ahogy ma is manipulálják az információt, lehetséges hogy akkor is.

  109. A fenti, az akadémikus történet és nyelvtudományhoz ragaszkodóknak: a matematika egzakt tudomány. Az idő számítása matematikai alapon működik és a Julianus-naptár hibái matematikai számításokkal igazolt hibák voltak. Azokat korrigálni kellett. Gergely pápa korrigálta is. És 7 nap helyett 10 napot szúrt be. 3 nappal többet, mint kellett volna. Az 300-350 év plusz. Tehát 1582-ben valójában még csak 1282, vagy 1230 volt. Ez matematika. És most nem 2020-at írunk, hanem csak 1720-at, vagy 1680-at. És ez a 300-350 év hiánya hiánytalanul megmagyarázza a magyar “honfoglalás” és a hunok-avarok-magyarok jogfolytonosságát. 2+2=4. Ez ilyen egyszerű. Csak ideje lenne 3,14csán rúgni az Akadémiát mindenestül, legalábbis annak történeti és nyelvtudományi részét biztosan.
    Tehát axióma:
    1. Mi, magyarok a Kárpátmedence őslakói vagyunk.
    2. A magyar a világ első olyan nyelve, amely a legkorábban alkalmas volt az emberi gondolkodás legmagasabb szintjére.
    3. Innen volt elvándorlás Sumériába és Egyiptomba (mind a sumér, mind az ó-egyiptomi nyelv ragozó toldalékoló volt és a nép egyértelműen a fehér rasszhoz tartozott). Az etruszkok is magyar ősök (ő is ragozó nyelvet beszéltek, amely jelentősen hatott a latinra is!)
    4. A magyarokból lettek a törökök és a finnugorok is (és keletre minden más ragozó toldalékoló nyelvet beszélő más nép is, sőt Amerika őslakói között a mayák és a kecsuák is magyar eredetűek!).
    5. A magyarból alakultak ki az indogermán nyelvek is, melyek között a magyar nyelv ragozó toldalékoló jellegéből az orosz őrzött meg a legtöbbet, de még a német is.
    6. Aki gondolkodni akar – mondom: GONDOLKODNI – az legjobb, ha azt magyarul teszi. Az atombombát feltaláló magyar-zsidó tudósok mind magyarul gondolkodtak. Teller Ede beismerte: ha nem magyarul gondolkodik, akkor nem jutott volna olyan felfedezésekre, amikre jutott.
    Tehát: a NYELV. A MAGYAR NYELV. A MAGYAR NYELV AZOKNAK AZ ISTENEKNEK VAGY FÖLDÖNKÍVÜLIEKNEK A NYELVE (TALÁLMÁNYA) AKIK MEGALKOTTÁK AZ EMBERISÉGET ÉS ADTÁK NEKI AZ EGYETLEN VALÓBAN HASZNÁLHATÓ NYELVET – A MAGYART.
    És itt a vitát egyszer és mindenkorra lezárom. Vegyétek úgy, hogy az én számon keresztül a mindenség Teremtője szólt, aki az anyag káoszából megteremtette a FÉNYT, A RENDET ÉS ANNAK FENNTARTÁSÁRA – AZ EMBERT.
    Végeztem, Leléphetnek.
    Vagyok, aki vagyok. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  110. Tisztelt Szabó László! 2020.12.22. at-16:53 Sámánok az ősi Magyar társadalomban egyáltalán nem voltak.(Mondtak minden mást helyette! Vajákosok,Gyógyítók,Füves ember,stb) A Táltos szó is teljesen más.(Talán az ősi mitológia miatt ragadt rá a tudományok művelőire a szó? Meg ilyen kifejezés,hogy Táltos képző? D?)

  111. Nagyon büszke vagyok,hogy Magyar lehetek!
    Gyűlölhetnek bennünk,a mi szívünk a vérszóvétségben dobog!
    Árpad hős fiai utat adtak!

  112. András Knight 2020-12-22 at 15:37

    Igazad van. A “katczaganyt, buzzoganyt tessék” az egyetlen hitelesség a magyar történelemben…:-)))

  113. Minthogy magam és nyilván sokan mások is elmulasztottuk a film megnézést, sokszor kell ismételni. Nagyon sokszor és sokat kell hivatkozni rá. Ahogyan a másik oldal régóta és folyamatosan teszi.

  114. Ne túlozzunk, mert vannak kiirtott népek a Földön.
    Mind a liberális, mind pedig a szocialista fasizmus irtiott ki nemzeteket.
    Lásd a Kaukázus és Ural vidéken kipusztult népeketm vagy az amerikai indiánok több nemzetét.
    Ez a két pusztító gyikos rokonszellem ma is működik: “irtsátok ki a magyarokat!” – lehet olvasni a nyugati médiában naponta megjelenő írásokban és kommentekben.

  115. Nem ezt mondta a latin eredeti stöveg szerint a Lajos. Dehát, olyan jó ezt igy emlegetni magunknak, ugye…

  116. Joris!
    Miután a hazugság atyjának fiai az ő útjára terelték a római egyházat, az ő szolgálatába állították.
    Jogos volt a reformáció igénye, és eredeti forrás igénye. Óriási csapás viszont, hogy nem sikerült: csöbörből vödörbe kerültek. Az ördög művét szolgáló rómaiak a hazugság atyját, a saját kizárólagosságát hirdető, pusztító (El Shaddai), gyilkos, hozott anyagból sárból embert formázó és belé saját gonosz lelkét lehelő Jehovát tették meg Istenüknek. Jézus egy szóval sem mondta, hogy ő lenne az ő Mennyei Atyja. Ellenben mondta a farizeusoknak, hogy az ő atyjuk a hazugság atyja. A reformáció sajnos ismét lenyelte ezt a világméretű csalást, olyannyira, hogy megtértek a mélység urának kebelére.
    Olvassa el Bulányi György – “Mind tolvajok és rablók” címen elérhető prédikációját. Elmondja benne, hogy kinek mi az ő ószövetsége. Jungtól eltérően ő azt nem meri kimondani, hogy a saját teremtéstörténet, a Teremtésről szóló meséink, az az Isten igéje. Nem is csoda, akkor már Ratzinger bíboros sem tudta volna felmenteni az eretnekség vádja alól. Ami szerencsére amúgy helytálló. A zsidó Ószövetség a Teremtő utánzójának igéje. Ami rossz a kereszténységben, azt ezzel csempészték belé.
    Mindezt azért tudták megetetni velünk, mert elvágták a kapcsolatot a mítoszaink világával, azok nyelvének megértésével.

    A hun mondák szerint van a világ aranyos szeglete, ahol ők élnek, és ahol minden valódi. Van a világ gyémánt szeglete, ahol minden ragyog de minden hamis, üveg. És a mondák jóslata szerint akkor lesz vége a világnak, amikor az aranyos szeglet elesik, és a gyémánt szeglet elural mindent. Így látható, hogy Attila miért nem vonult be Rómába, sem a nyugatiba, sem a keletibe. Látható a jóslat valóra válásának elborzasztó rohamos közeledése napjainkban. Ahogy a gyémánt szeglet belülről felzabálja az arany szeglet maradékát, és annak ellenállása szétesik.

    Az a mi nagy bűnünk, hogy az igaz Istent lecseréltük a mélység urára.
    Csontváry szerint kétszer árultuk el a Teremtőt, és próba alatt állunk. A többit már ismerjük: újfent a Sátán útját választottuk, és jött Trianon.
    Ma ismét próba alatt állunk. Ez a harmadik után a ráadás. Ez után nem holmi Trianon jöhet, hanem a hun jövendölés valóra válása: a megszűnés, a vég. És jelét sem látom, hogy szabadulni akarnánk a Sátán útjáról, tiszteletéről. A hedonista ateista, és az ördög útján tévelygő keresztény is őt szolgálja.

  117. Canadian Deplorable2020-12-23 at 20:08: Ó, barátom hát nem láttad a szövegem végén a sok-sok szmájlit???? Ironizáltam – félig biztosan…

  118. Géza Nagy
    “Senki nem akarta kirtani a magyarokat, ez történelemhamísítás! ” -> Ugye, egy kis hétvégi piknikre jöttek, csak megzavartuk őket?
    “Az avar elit és a lakosság jelentős része helyben marad ” . ez helyes meglátás, sőt e rómaiak előtt is többnyire ez a lakosság élt itt.
    Nem véletlenül itt lett a hun Atilla székhelye, nem véletlenül jöttek ide az avarok és Árpádék sem.
    Rokonokat találtak itt. Ezt az is mutatja, hogy nincs nyoma komolyabb harcoknak a helyi lakossággal.
    A frankok, bajorok betolakodók voltak, a Dunántúl szélén a bizonytalan Mosaburg(ami inkább Karintiában van), elég gyenge érv a megtelepedésükre.
    Árpádék “ellenséget majhogynem KIIRTOTTÁK” -> Az ellenséget legyőzik , minket akartak kiirtani.

  119. “Ez a fő gondja a libernyák mediának(pl. telex.hu), hogy a hazugságaikkal szembeszáll valaki:

    A Magyarságkutató Intézet filmje többek között kételyek nélkül állítja, hogy
    -a magyarok ősei a hunok;
    -a magyarok a Kaukázus és a Fekete-tenger között éltek az 5. és a 9. század között;
    -a Kárpát-medencei honfoglalással csak visszatértek ősi hazájukba
    -az itt talált népek kifejezetten örültek neki, hogy megjöttek a magyarok.
    https://telex.hu/tudomany/2020/12/22/a-magyarsagkutato-coming-outolt-a-pozsonyi-csataval

    Ez mind lényegében igaz, csak a hivatalos történelemoktatás nem ezt mondja

  120. Az libernyák nézet, hogy ez a Pozsonyi csata egy említésre sem méltó semmiség.
    Ezzel szemben a Pozsonyi csata nemcsak amerikai katonai akadémián ismert, hanem Franciaországban is, párizsi katonai főiskolán tananyag: https://youtu.be/EaS7eCYrcbY?t=295  5 perc körül”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest article